16. apríla 2022

Jednoduchý sprievodca žiadosťou o akceptačný list elektronicky

 

Čo je to akceptačný list?

Akceptačný list je formulár, ktorý potrebujete pri zmene vašej DSS. Na základe akceptačného listu sa vaše nasporené prostriedky presunú zo starej DSS do novej.

Vedeli ste, že
… v roku 2022  sa sporiteľom zvýšili príspevky do II. piliera na 5,50 % z vymeriavacieho základu a zároveň sa im výška odvodov na starobné poistenie do I. piliera (do Sociálnej poisťovne) znížila na 12,50 %.

Ako požiadať o akceptačný list elektronicky?

Aby ste o akceptačný list mohli požiadať elektronicky, budete k tomu potrebovať:

  • aktivovaný občiansky preukaz s elektronickým čipom (eID)
  • aktivované certifikáty pre elektronický podpis
  • aktivovanú elektronickú schránku
  • čítačku (eID) občianskeho preukazu

Poznámka: Čítačku, by ste mali dostať automaticky pri výdaji OP s čipom na polícii.

Postup na vyžiadanie akceptačného listu elektronicky

Postup na vyžiadanie akceptačného listu elektronicky je veľmi jednoduchý.

1. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

1. krok elektronickej žiadosti o akceptačný list

2. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

2. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

Prihláste sa na portáli Slovensko.sk a zvoľte možnosť prihlásiť sa so slovenským občianskym preukazom.

3. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

 

3. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

3. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

Znova zadajte váš BOK a môžete kliknúť na tlačidlo ďalej.

4. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

4. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

Subjekt, ktorý v tomto prípade zastupujete ste vy, ako fyzická osoba. Prihlasujete sa teda pod svojím menom a priezviskom.

5. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

5. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

Následne prejdite na možnosť “Všeobecná agenda”, v sekcií poskytovateľov služieb vyberte Sociálnu poisťovňu a prejdite ďalej tlačidlom “Prejsť na službu”.

6. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

6. KROK pri elektronickej žiadosti o akceptačný list

Teraz už stačí len vyplniť Elektronický dokument, ktorým požiadate o vydanie akceptačného listu. Do predmetu napíšte “Vydanie akceptačného listu” a v texte slušne naformulujte, o čo žiadate. Stlačte tlačidlo “Skontrolovať” a po úspešnej kontrole môžete prejsť k podpisu dokumentu. Aplikácia Štart eID vás potom vyzve, aby ste zadali BOK a KEP kód. Tak, a žiadosť je pripravená na odoslanie.

Po odoslaní žiadosti, akceptačný list nájdete vo svojej elektronickej schránke na portáli Slovensko.sk.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *